Jag har precis startat min blogg...

är förmodligen den sista i det här landet som drar igång en :)
Här kommer ni kunna följa vad som händer i mitt liv. Såväl privat som på mitt jobb. Här avslöjar jag hur jag och Jacob varje vecka producerar våra "rapattacks". Hur går det till att göra dom etc...
Vad är en sk "rapattack" ? Enkelt förklarat gör vi en färdigproducerad låt, byggd på en orginallåt med hög igenkänningsfaktor. Så jobbar vi nu iaf. Målet är att folk som lyssnar på låten vi gör ska känna igen orginallåten :) När vi drog igång i Augusti 2008, spelade vi in låtarna på okända bakgrunder. Detta visade sig vara helt ointressant för radiolyssnarna och tittarna så en bit in på hösten beslutade vi oss för att ändra kursen mot att endast bygga våra låtar på instrummentalen av en redan existerande hitlåt. Helt plötsligt vaknade folk till :) Vi borde kanske ha förstått det, men säg något i världen som inte ständigt utvecklas :) Nu...när vi är inne på vårsäsongen har vi kommit så långt att vi t.o.m. kan göra en "attack" på en pophit, en ballad, el en rocklåt. Tänk att bara stå och rappa till Eminem, Snoop Dog, Akon, Lil´Wayne varenda vecka. Folk skulle nog spy ! Istället är tricket att variera sig i låtvalen. En del som brukar kommentera våra låtar på Youtube undrar om vi kör "Live" :) Det borde framgå med all önskvärdhet att vi mimar :) ...så nu har jag avlivat det frågetecknet.

Den senaste attacken gick till en tjej som bara solar hela dagarna. Brukar repetera min del av låten på Torsdagskvällen på en CD som jag manglar tills det sitter. Den här gången blev det lite si och så med repetitionen...hehe...min flickväns bror kom ner från Boden i Torsdagskväll och det var ju så kul så jag glömde bort att repetera. Det fick bli nödlösningen: en timme före sändning.






Här ska jag precis gå in och köra med Jacob :) Kände en bit in i låten att hjärnan inte riktigt va med...men munnen körde ändå :) Jäkligt skum känsla. 

Ha det bra :)

Kommentarer
Postat av: ajz

Gillar era rapattacks enormt!! keep it up ! :D

2009-03-06 @ 18:51:08
URL: http://ajz.nu
Postat av: V

Hehe, gött! Skulle vara roligt med en Timbuktulåt till en rapattack :)

2009-03-09 @ 08:29:31
URL: http://mizz-v.blog.com
Postat av: Vicki

Tycker att era rapattacks är grymma!! tycker ni borde göra en cd =) gud va jag skrattar varje gång jag ser era rapattacks=)



Postat av: Jonna

En liten fråga. Du sa i ett av Vaknas program att du inte kunde sjunga men att ProTools kunde fixa till det. Hur då? Jag lyckades aldrig med det när jag satt och trixade i programmet.

Det är ju självklart att du kan sjunga.

Diggar era rapattacks till 100%!

2009-03-10 @ 20:56:02
URL: http://jotaprojects.se/blog
Postat av: Fredrik

haha du är så cool , kolla precis på thevoice just nu xD

2009-03-11 @ 08:32:13
Postat av: Sindy

Jingelmannen! Grymt bra jobb! fortsätt underhålla oss snygging! Tänkte bara upplysa om att länken på din sida på THE VOICE står fel..."sajter jag hyllar" se till att ändra det så fler kan följa dig!

2009-03-11 @ 08:35:10
Postat av: Embra

Grymt att du äntligen startat en blogg Jingelmannen, den är hett efterlängtad! Jag och min kille kollar alltid dina RAPATTACTS på fredagar!

2009-03-11 @ 09:48:51
URL: http://embra.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du kissat på dej?

2009-03-11 @ 15:30:07
Postat av: Elin

Riktigt bra blev det denna vecka ser fram emot nästa ! ;D

2009-03-11 @ 18:15:33
URL: http://laamossberg.blogg.se/
Postat av: Jojo

Kära goa talangfulla stövelpaj och jingelman...

Du har helt rätt, det blir väldigt mastigt att läsa jättelånga avsnitt av text, men varför inte rent av göra en liten textbrytning här och där...det kan funka ska du se... ;-)

2009-03-20 @ 02:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0